Selasa, 3 Jun 2014

Festival Kudat 2014 janji kelainan gamit pengunjung dan pelancong


KUDAT- Sambutan Festival Kudat 2014 yang akan berlangsung pada 19hb. hingga 23hb. Jun 2014 akan menjanjikan kelainan dan keunikan dengan beberapa acara menarik yang pastinya akan menggamit kehadiran pengunjung dan pelancong dalam dan luar ke daerah paling utara negeri Sabah ini.

Sapdin Ibrahim
Bercakap ketika mempengerusikan Mesyuarat Jawatankuasa Sambutan Festival Kudat 2014, En. Sapdin Ibrahim Pegawai Daerah Kudat mahukan sambutan pada kali ini mengetengahkan keunikan dengan kepelbagaian budaya, pameran, hiburan dan masakan tradisional masyarakat setempat bagi menonjolkan keunikan dan identiti yang ada di daerah Kudat, katanya.

Pada mesyuarat itu juga beliau turut melahirkan penghargaan dan terima kasih kepada agensi-agensi kerajaan, swasta, NGO dan individu yang turut sama menjayakan sambutan Festival Kudat 2014 pada kali ini.





Festival yang berlangsung selama lima hari ini yang akan dirasmikan oleh YAB Datuk Seri Panglima Musa Haji Aman, Ketua Menteri Sabah akan turut diserikan dengan persembahan kebudayaan dan artis-artis terkemuka dan artis tempatan seperti Pija Mentor, Den Bisa dan Ampal serta ramai lagi.

Antara yang hadir pada Mesyuarat Jawatankuasa Festival Kudat 2014

Antara acara-acara Festival Kudat 2014 seperti Semarak 1MALAYSIA anjuran bersama Jabatan penerangan Malaysia, Sabah, Pertandingan Lumba Perahu Naga, Karnival Makanan Laut, Pertunjukan Layang-Layang, Pertandingan Battle Of The Band, Sunset Music Fest,  Pertandingan Masakan Tradisional, Pertandingan Hasil-Hasil Pertanian, Haiwan dan Akuakultur, Pertandingan Hasil Kraftangan dari Kelapa, Pertandingan Aneka Bakat, Pertandingan Orang Kuat, Pertandingan Tarik Tali, Pertandingan Baju Tradisi Kreatif, Pertunjukan Melukis Batik, Pertunjukan Bunga Api dan akan diakhiri dengan Konsert Islam dengan penampilan khas Nazri Raihan.



Suterabayu Kudat




3 ulasan:

  1. Saya juga ada mempromosi sekali pesta ini di blog saya.. :)
    http://samizul.blogspot.com/2014/06/pesta-kelapa-kudat-2014.html

    BalasPadam
  2. Semoga Pesta Kudat 2014 akan mendapat sambutan menggalakkan dari masyarakat tempatan dan juga pengunjung luar.

    Sila LIKE dan beri sokongan untuk Grup Facebook Anak Jati Kudat. Terima kasih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. https://www.facebook.com/groups/anakjatikudat/

      Padam