Jumaat, 23 Ogos 2013

Lawatan Timbalan Menteri Pendidikan ke Akademi Batik & Kraf Kolej Yayasan Sabah KYS

                                                                                                         

  23 Ogos 2013

Kota Kinabalu :  Timbalan Menteri Pendidikan YB Datuk Mary Yap Ken Jin hari ini telah meluangkan masa melawat Akademi Batik & Kraf Kolej Yayasan Sabah KYS dalam rangka lawatan kerja beliau ke negeri Sabah.


Beliau turut melahirkan rasa bangga kerana negeri Sabah mempunyai kolej seumpama ini yang menekankan program-program pendidikan berbentuk latihan kemahiran teknikal seni kreatif sebagai salah satu 

bidang yang bakal melahirkan usahawan seni kreatif yang berjaya kelak. Beliau juga turut dibawa melawat di sekitar kawasan kolej yang menempatkan kelas, bengkel dan galeri yang terdapat di kolej tersebut.

                                      

Ketua Eksekutif  Dr. Dayang Aminah Ali memberi tahu, Akedemi Batik & Kraf KYS ini diwujudkan bagi melatih dan melahirkan pakar dalam seni kreatif khususnya dalam bidang batik dan kraf serta melahirkan modal insan yang berdaya saing dalam industri kraf negara.


Turut hadir dalam majlis tersebut Pengerusi Kolej Yayasan Sabah Datuk Kamal D.E Quadra, Pegawai-Pegawai Kementerian dan Yayasan Sabah serta Kakitangan Kolej Yayasan Sabah.


 


Sumber: Suterabayu274@yahoo.com

1 ulasan:

  1. Sebarang Komen Yang Berunsur Jenayah Atau Berkaitan Perundangan Adalah Tanggungjawab Anda Sendiri.
    Terima Kasih

    BalasPadam