Selasa, 23 September 2014

KUDAT BAKAL JADI LOKASI AGRO PELANCONGAN UTAMA SABAH

 Yang Berhormat Datuk Radin Malleh mendengar Taklimat Pembangunan Daerah Kudat oleh Pegawai Daerah Kudat
KUDAT- Terkenal dengan industri perikanan dan pelanconganya Kudat kini mengorak langkah dengan perancangan dan pelaksanaan pelbagai projek pembangunan dalam menjadikan Kudat sebagai sebuah kawasan yang produktif, maju dan menarik serta menguntungkan.
 Yang Berhormat Datuk Radin Malleh
Menyentuh mengenai pembangunan daerah Kudat, Menteri Pembangunan Luar Bandar Sabah Yang Berhormat Datuk Radin Malleh berpuas hati dengan perancangan dan pelaksanaan pembangunan dan kemajuan yang sedang rancak berjalan khususnya di daerah Kudat ini. 

Hakikatnya, Daerah Kudat telah banyak memberikan sumbangan yang besar kepada pembangunan dan kemajuan negeri, Daerah ini juga berpotensi untuk dimajukan sebagai salah satu lokasi pelancongan utama negara berikutan keunikan tersendiri yang dimiliki selain terletak di daratan paling hujung dalam peta kepulauan Borneo, Katanya selepas melakukan lawatan kerja sehari ke Daerah Kudat.

Pada masa yang sama juga beliau turut menyempurnakan Majlis Pecah Tanah bagi kawasan Pusat Industri Kecil dan Sederhana (IKS) Kampung Perpaduan Ria Kudat yang juga menempatkan 13 buah projek pembangunan seperti kawasan komersial, kawasan perumahan awam, kawasan perumahan PPR, MESEJ (Burung Walit), kawasan taman awam, sekolah menengah ugama, sekolah menengah, sekolah kebangsaan, MESEJ (Akuakultur), loji rawatan kumbahan, balai polis, tanah perkuburan dan kawasan IKS.
Radin menyempurnakan Majlis Pecah Tanah Pusat Industri Kecil dan Sederhana (IKS) Kampung Perpaduan Ria Kudat 

Pegawai Daerah Kudat Encik Sapdin Ibrahim berkata, 'Kita sedar bahawa dalam merealisasikan dan mempercepatkan pembangunan sosio-ekonomi dan infrastuktur daerah Kudat, perusahaan IKS memainkan peranan penting dalam memacu pertumbuhan ekonomi dan memberikan sumbangan signifikan kepada peningkatan sosio-ekonomi rakyat dari segi penyediaan peluang pekerjaan, perniagaan, menjana pendapatan dan melahirkan ramai usahawan berjaya khususnya di daerah Kudat ini'.


Suterabayu













2 ulasan:

  1. Alhamdulillah... Tahniah.. Kita maju lagi selangkah ke hadapan demi mencapai dan merealisasikan matlamat pembangunan daerah kudat... Dari Rakyat, Untuk Rakyat! ... "Selamat Maju Jaya" ..

    BalasPadam