Khamis, 4 September 2014

Mantapkan jatidiri dalam membentuk identiti belia - Amirzan

Amirzan bergambar bersama para peserta program dan AJK penganjur.
PAPAR - Golongan belia hari ini disaran membina matlamat hidup yang jelas dan memperkasa daya saing dalam arus kehidupan yang kian mencabar.

Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Papar, En. Amirzan Ali merangkap EXCO Pemuda UMNO Malaysia berkata, amalan ini akan dapat memantapkan jatidiri dalam membentuk identiti belia bagi mempersiapkan diri untuk menjadi pemimpin pelapis pada masa hadapan.


''Belia merupakan aset terpenting negara, jesteru itu mereka perlu dibimbing, ditarbiah dan dididik mengikut acuan dan perancangan agar mereka tidak terjerumus ke lembah kehancuran yang sangat merugikan agama, bangsa dan negara'' katanya ketika merasmikan Program Agenda Islah Remaja Motivasi Sentuhan Qalbu ''Penawar Hati Revolusi Minda'' anjuran Persatuan Belia 1 Malaysia PERBESMA bertempat di Masjid Raudahtul Ilmiyyah Kampung Kuala Papar baru-baru ini.


Barisan AJK pelaksana dan penceramah
Seramai 80 0rang peserta yang terdiri daripada belia-belia sekitar Kampung Kuala dan sekitar daerah Papar menyertai program sehari ini yang bermatlamat mengasah bakat dan potensi belia agar mampu mencipta kejayaan dan kecemerlangan dalam bidang yang diceburi dalam menghadapi arus kehidupan yang kian mencabar.

Suterabayu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan