Rabu, 4 September 2013

PRIBUMIS WAKIL NGO SERTAI PERBARISAN HARI KEBANGSAAN KE 56 PERINGKAT NEGERI SABAH

Oleh : Syed Kamal

PATRIOTIK...Kontinjen Pribumis turut serta dalam Perbarisan Hari Kebangsaan ke 56
Peringkat Negeri Sabah.

KOTA KINABALU - Pertubuhan Pribumi Rakyat Sabah (PRIBUMIS) telah menyertai perbarisan Hari Kemerdekaan ke 56 peringkat Negeri Sabah. Kontinjen di wakili seramai 50 orang terdiri dari Ahli Majlis Tertinggi (AMT) dan ahli ahli telah turut serta dalam perbarisan ini.


Sebanyak lebih 100 kontinjen terdiri dari jabatan kerajaan, badan berkanun, agensi swasta, badan bukan kerajaan (NGO), IPTA dan IPTS telah mengambil bahagian pada perbarisan itu yang melibatkan kontinjen berjalan kaki, kenderaan berhias/kenderaan serta aset/kenderaan khas badan beruniform seperti ATM, PDRM, APMM, Jabatan Bomba dan Penyelamat dan Jabatan Pertahanan Awam.


Tuan Yang Terutama Tun Datuk Seri Panglima Haji Juhar Bin Haji Mahiruddin menerima Tabik Hormat dari semua kontinjen perbarisan. Turut hadir Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Panglima Musa Hj Aman, menteri-menteri kabinet, dif-dif kehormat dan ketua-ketua Jabatan Persekutuan dan Negeri Sabah.


Menurut Naib Ketua Penerangan Pribumis, Afidah Afie penglibatan kontinjen PRIBUMIS dalam perbarisan Hari Kemerdekaan ke 56 peringkat Negeri Sabah pada tahun ini boleh dikonklusikan sebagai ‘BERJAYA’ walau serba kekurangan berikutan persiapan di saat akhir. Dengan penyertaan kali pertama ini ianya telah dapat menonjolkan PRIBUMIS dikalangan masyarakat setempat.

SUMBER

Tiada ulasan:

Catat Ulasan