Ahad, 29 September 2013

Seminar Kefahaman Islam anjuran Pertubuhan Islam Seluruh Sabah (USIA) Bahagian Kudat


KUDAT :  Umat Islam perlu memperkukuhkan perpaduan mereka agar tidak menjadi mangsa pihak yang mahu mengambil kesempatan atas kelemaham mereka.

Timbalan Yang Dipertua (USIA) Sabah, Datuk Hj. Yusuf Bin Haji Apdal merangkap ADUN N50 Lahad Datu berkata, perpaduan dan kekuatan masyarakat Islam kini sedang diuji dengan isu akidah yang boleh menyebabkan mereka berada pada keadaan yang sedikit goyah. 

Berucap pada Seminar Kefahaman Islam anjuran Pertubuhan Islam Seluruh Sabah (USIA) Bahagian Kudat, beliau berharap (USIA) di seluruh bahagian di negeri ini, akan menjadikan pertubuhan ini sebagai platform bagi masyarakat islam bersatu padu dengan menjadikan pertubuhan ini sebagai wadah perjuangan.



''Bukan sahaja sebagai pertubuhan yang menegakkan syiar islam, namun jadikan pertubuhan ini sebagai landasan penyatuan masyarakat Islam dalam membendung ajaran Syiah yang memberi banyak kesan kepada akidah Umat Islam di setengah negara-negara lain yang mengamalkan ajaran tersebut.'' katanya.




Sementara itu, dalam ucapan alu-aluan Ketua (USIA) Bahagian Kudat En. Awang Bin Haji Ibrahim yang juga merupakan Pengerusi Penganjur Seminar Kefahaman Islam berkata. ''adalah diharapkan kepada ketua-ketua cawangan (USIA) daerah Kudat mengambil langkah proaktif bagi mempergiatkan lagi kempen penambahan keahlian di seluruh cawangan di daerah ini, agar pertubuhan ini lebih mantap dan kukuh sesuai dengan perananya sebagai pertubuhan Islam yang bukan sahaja mengutamakan dakwah sebagai asas perjuangan namun ianya menjadi platform bagi Umat Islam terus bersatu padu.'' katanya.


SUTERABAYU

Tiada ulasan:

Catat Ulasan