Selasa, 26 November 2013

Kes saman Antara UMNO, Mustafa Ali lalui proses mediasi

Mustafa ali
KUALA LUMPUR - UMNO dan Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali serta dua orang lagi hari ini bersetuju untuk merujuk kes saman fitnah berhubung penerbitan artikel yang mengaitkan UMNO dengan penyebaran video lucah di laman sesawang, secara mediasi.


Peguam Zulhazmi Shariff yang mewakili ketua pengarang laman portal HarakahDaily.net Zulkifli Sulong memberitahu pemberita bahawa Hakim Datuk John Louis O’Hara menetapkan 15 Januari untuk pengurusan kes bagi mengetahui perkembangan proses mediasi itu.
Pada 23 April lalu, UMNO memfailkan saman dengan menamakan Mustafa, peguam cara dan peguam bela bagi Mustafa, Asmuni Awi dan Zulkifli sebagai defendan pertama hingga ketiga.
Writ tuntutan itu difailkan Setiausaha Kerja UMNO Datuk Ab Rauf Yusoh bagi pihak UMNO dan mendakwa Mustafa telah membuat memfitnah terhadap UMNO menerusi ceramah dan kenyataan yang kemudian diterbitkan menerusi laman portal www.malaysiakini.com dan HarakahDaily.net serta akhbar The Star.
UMNO memohon ganti rugi am, khas, teruk, teladan, faedah, kos, satu perintah injunksi menghalang defendan atau ejen mereka menerbitkan kata-kata fitnah itu terhadap UMNO dan perintah kesemua defendan menerbitkan permintaan maaf secara bertulis di akhbar dan majalah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan