Isnin, 19 Ogos 2013

Dalang penculikan di Lahad Datu diburu polis


Kota Kinabalu: Polis giat memburu seorang lelaki dipercayai dalang kes penculikan dua bersaudara di Lahad Datu, November lalu.
Pesuruhjaya Polis Sabah Datuk Hamza Taib berkata, suspek Mohd Amin Bacho, 30, yang dikesan berada di Tawau dipercayai melarikan diri dan tidak menolak kemungkinan dia di negara jiran.

“Kami masih menunggu maklumat dan pengesahan daripada pihak keselamatan negara berkenaan selain giat menjalankan siasatan sekiranya masih ada rakyat tempatan terbabit. dalam kes ini.
“Polis yakin kejadian itu didalangi ramai individu dan yang kini menyembunyikan diri daripada buruan pihak berkuasa,” katanya. ketika dihubungi, semalam. Dia dipercayai terbabit kes penculikan dua bersaudara Tung Wee Jie, 26, dan Tung Wee Wei, 34, di ladang milik keluarga mereka di Tambisan, Lahad Datu.

Mohd Amin disiasat mengikut Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 kerana terbabit dalam kes penculikan.

Wei Jie melarikan diri pada 4 Ogos lalu, manakala Wee Wei dilaporkan meninggal dunia ketika dalam tawanan penculik di Jolo, Filipina, akibat masalah kesihatan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan